Structura

Niemiecki? Warto!

Język niemiecki w biznesie – jak się go nauczyć? Przygotuj się do kontaktów służbowych

09/10/2021

Jak wynika z najnowszych badań, aż 130 milionów ludzi na całym świecie posługuje się językiem niemieckim. Co ciekawe, dane statystyczne wskazują, że to właśnie niemiecki jest również najbardziej rozpowszechnionym językiem ojczystym w całej Unii Europejskiej. Wszystko to sprawia, że coraz częściej używa się niemieckiego również w środowisku biznesowym. Czym różni się język niemiecki biznesowy od […]

Jak wynika z najnowszych badań, aż 130 milionów ludzi na całym świecie posługuje się językiem niemieckim. Co ciekawe, dane statystyczne wskazują, że to właśnie niemiecki jest również najbardziej rozpowszechnionym językiem ojczystym w całej Unii Europejskiej. Wszystko to sprawia, że coraz częściej używa się niemieckiego również w środowisku biznesowym. Czym różni się język niemiecki biznesowy od języka ogólnego i dlaczego warto rozszerzyć swoje umiejętności o znajomość języka niemieckiego w biznesie?

Język niemiecki biznesowy – co to takiego?

Chociaż na pierwszy rzut oka wielu osobom wydaje się, że język niemiecki biznesowy i ogólny oznacza to samo, to okazuje się, że są to pojęcia różne od siebie. Najważniejszym aspektem, który je odróżnia, jest semantyka. Jeśli nie poznamy odpowiedniego słownictwa charakterystycznego dla danej branży, nie będziemy w stanie swobodnie prowadzić rozmowy handlowej, ponieważ język niemiecki w biznesie bazuje na specjalistycznej terminologii, często o szerokim znaczeniu. Znajomość pojęć, których używa się np. w medycynie, finansach lub handlu nie tylko sprzyja lepszej komunikacji pomiędzy rozmawiającymi ze sobą osobami, ale także może pozytywnie wpłynąć na wynik negocjacji biznesowych.

Co ważne, język niemiecki biznesowy wyróżnia także odpowiednia forma pism oficjalnych, w tym m.in. korespondencji handlowej przesyłanej mailowo lub faksem. Istotne jest tu stosowanie się do określonego schematu formułowanych zdań, a także zachowanie jasnej, przejrzystej konstrukcji całego pisma. Jak widać, nauka języka niemieckiego biznesowego polega przede wszystkim na usystematyzowaniu naszych umiejętności językowych poprzez naukę słownictwa z danej branży oraz zdobyciu swobody w kontaktach handlowych – zarówno słownych, jak i pisemnych.

Jak nauczyć się języka niemieckiego w biznesie?

Istnieje wiele skutecznych metod nauki języka niemieckiego biznesowego. Jedną z nich jest nauka z doświadczonym lektorem, który pomaga w opanowaniu nowych zwrotów, a także udziela wskazówek, z jakich podręczników specjalistycznych warto korzystać i jaki materiał należy opanować, by przygotować się do kontaktów służbowych. Alternatywą dla pracy z lektorem jest nauka samodzielna, która wymaga jednak od nas dużej motywacji i determinacji do tego, by doskonalić swoje umiejętności. W tym celu możemy korzystać z wielu materiałów, które dostępne są w Internecie, jak również z aplikacji mobilnych, które pomagają w ćwiczeniu nowych zwrotów, a także poprawie wymowy związanej ze słownictwem biznesowym.

W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się specjalistyczne kursy językowe – zarówno te w formie stacjonarnej, jak i on-line. To doskonała okazja, by poznawać tajniki języka niemieckiego biznesowego w gronie innych kursantów, którzy mają ten sam cel co my – zadbać o swój rozwój zawodowy w określonej specjalizacji.

Kursy specjalistyczne w szkole językowej Structura – zdobądź biegłość w kontaktach służbowych!

W naszej szkole językowej Structura przygotowaliśmy specjalną ofertę kursów języka niemieckiego biznesowego, podczas których kładziemy szczególny nacisk na naukę słownictwa związanego z ekonomią oraz biznesem. Są to autorskie programy przygotowywane przez lektorów specjalizujących się w danej tematyce, przeznaczone dla osób wykonujących prace biurowe, administracyjne lub te związane z handlem międzynarodowym. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Wielkość czcionki
Kontrast